Referat fra generalforsamling 2023. Sted; Boat Show Fredericia, messecenter Tid; Søndag den 5 marts 2023 Deltagere, 24 tilmeldte, 22 mødte frem. Mødet blev gennemført i henhold til dagsordenen fastlagt i vedtægterne.
Valg af dirigent,
Formanden foreslog Lilian Byberg, som blev valgt, konstaterede rettidig indbydelse og dermed beslutningsdygtige og gav ordet til Torben for årsberetningen.
Torben aflagde beretningen med konstatering af et lidt stille år hvor vi viklede os ud af coronaen. Forrige generalforsamling blev gennemført i Kastrup Strandpark, det var en nyskabelse i forhold til tidligere hvor vi mødtes i Skovshoved, men med en bestyrelse fra hele Danmark er Kastrup mere bekvem, tæt på lufthavnen og Metro.
Vi havde planlagt 2 turtræf, men fik kun gennemført det ene træf i Storebælt. Øresundstræffet blev aflyst pga for få deltagere. Der er god aktivitet på diverse facebook grupper med særdeles nyttige tips. Det kan konstateres at Balladen stadig er meget populær (det tror pokker med de priser). Den store rolle facebook spiller på vidensdeling er baggrunden for indstillingen af klubbladet, redigeret og fremstillet af Ivan og Bente Frost. Udgivelsen af Ballad matriklen er indstillet pga. GDPR reglerne. Kapsejlads for sjov i Svanemøllebugten udvikler sig stadig, nu op til 15 fartøjer mødes og konkurrerer hver mandag i sæsonen, Flot og klubben støtter med præmier og rådgivning. 2023 er klubbens 50 års jubilæum, vi regner med at fejre begivenheden senere i år. Nærmere om planerne sidst på generalforsamlingen. Årsberetningen blev godkendt.
Lilian gav ordet til kassereren, Christina, der uddelte regnskabet til forsamlingen og gennemgik hovedtal, beskedent underskud pga indkøb af standere, B caps, øgede udgifter til hjemmeside, forsamlingen godkendte regnskabet.
Lilian gav ordet til Torben for valg af ledelse, Torben orienterede kort, at bestyrelsen består af 5 til 7 medlemmer, for tiden er vi 6 i bestyrelsen, som blev præsenteret. Vi er på valg for 2 år ad gangen og i år er Christina W S Pless, Hans P Kokholm og Torben Pless på valg, alle modtager genvalg, hvilket blev godkendt af forsamlingen.
Lilian gav ordet til Torben for valg af revisor, der oplyste at klubbens nuværende revisor Ole Lund er villig til genvalg, forsamlingen godkendte Ole Lund som revisor.
Lilian gav ordet til Christina, der oplyste, at regnskabets budgetdel er udarbejdet med uændret kontingent kr 250,- forsamlingen godkendte kontingent for 2024 til kr 250,-
Lilian gav ordet til Torben for indkomne forslag, ingen forslag modtaget.
Lilian gav ordet til bestyrelsen for punktet eventuelt, Jørgen gav en status på vores plan for fejring af klubbens 50 års dag. Vi har booket Ishøj sejlklubs restaurant til lørdag den 26 august, dels er der flydende bådudstilling i denne weekend og dels har vi de bedste erfaringer med turtræf hos Ishøj sejlklub. Vi vil forsøge at skaffe noget Ballad relateret foredrag. Michael pegede på tidlig annoncering af arrangementet, aht. medlemmernes planlægninger. Ligeledes er det vigtigt at præcisere, at man er velkommen til at deltage også selvom man ikke kommer sejlende til. Det blev foreslået at lade klubben betale evt. havnepenge, såfremt Ishøj Havn vil have penge for at vi bruger havnen under Copenhagen Boat Show. Sidste gang gjorde vi ikke.
Christina orienterede om et forslag, at klubben erhverver et par Go Pro kameraer, som klubmedlemmer kan låne og med film dokumentere, både tekniske udfordringer med vores både, men også med fif til gode steder at besøge eller dokumentation af et sommertogt, sommerferie eller en tur ud på de store oceaner. Ivan demonstrerede bl.a. en lokalitet tæt ved Assens, hvor der med agterfortøjning på en bøje kan sejles helt op på stranden. Her kan der udleves sydhavsø stemning med badning og hovedspring fra båden. Christina spurgte om det fungerer at modtage mail, når der er nyt på hjemmesiden eller der bliver lavet opslag på grupperne på facebook? Til det var svaret, at det var man glade for og gerne vil beholde. Det blev foreslået at fortælle så tidligt som muligt om evt. arrangementer, der kommer på Facebook. Torben afsluttede generalforsamlingen med tak til Lilian for myndig mødeledelse, og takkede bestyrelsen for samarbejdet. Referat Torben Pless
Generalforsamling i Dansk Balladklub Generalforsamling i Dansk Balladklub holdes søndag den 5 marts 2023 kl. 10.30 i messecenter Fredericia i forbindelse med bådudstillingen. Dansk Balladklub byder på frokost, hvorfor tilmelding til klubbens e-mail: [email protected] senest 1. marts er nødvendig. Forslag der ønskes behandlet på generalforsamlingen sendes til: [email protected] senest d. 26 februar 2023. Dagsorden:
Valg af dirigent
Årsberetning
Årsregnskab fremlægges
Valg af ledelse
Valg af revisor
Fastsættelse af kontingent 2024
Indkomne forslag
Eventuelt
Venlig hilsen Dansk Balladklub
Lodtrækning om 2 - delt nedgangsluge fra plexifix.Der er nu trukket lod blandt de medlemmer, der har betalt kontingent 2021 rettidigt.Den heldige vinder af en 2 - delt nedgangsluge fra PLEXIFIX er: Kontingent for 2023.
Den travleste tid for klubbens kasserer nærmer sig, der skal opkræves kontingent for 2021. Du kan hjælpe til at gøre det lettere.
Har du ændret e-mail og/eller postadresse, så send ændringen til: [email protected] eller benyt formularen på klubbens hjemmeside: ballad.dk/Bliv-medlem eller brev til klubbens postadresse: Dansk Balladklub, Risebækvej 14, 2770 Kastrup TLf: 40550110.
Indbetal kontingent for 2023 Kr. 250 til klubbens bankkonto: 1551-0003254763 nu, så spares opkrævningen. Husk at oplyse navn og adresse og evt. medlemsnummer. Medlemsnummer findes i matriklen på klubbens hjemmeside: ballad.dk/Ballad-Matrikel.
Du vil i år få tilsendt en ny Ballad stander før sejlsæsonen, som kvittering for din kontingentbetaling.
Godt Nytår til alle Balladsejlere! I 2021 er det 50 år siden den første ALBIN BALLAD blev bygget. Klubben har forberedt fejringen af 50-års jubilæet, men Corona pandemien vil ændre planerne. Generalforsamlingen skulle efter planen afvikles i Fredericia under Bådmessen. Det er ikke muligt. Derfor overvejer bestyrelsen, hvorledes en alternativ generalforsamling kan afvikles. Balladklubber etableres i Danmark og Sverige i 1973. Ballad One Design Association bliver stiftet i 1976, så der er flere mærkedage at se frem til.
Teknikken driller. Nogle indmeldelser bliver lagt i spam i klubbens gmail. Der arbejdes på en løsning. Skriv venligt til klubbens email: [email protected], hvis du mangler svar på din henvendelse.
Bestyrelsen ønsker alle, medlemmer og nye medlemmer, en Glædelig Jul og et Godt Nytår. Klubben er i gang med at planlægge fejringen af, at det i 2021 er 50 år siden den første Albin Ballad blev produceret. Dansk Balladklub har mere end 100 medlemmer, men den store interesse for Albin Ballad på Facebook viser, at medlemstallet kunne være større. Det årlige kontingent er kun 250 kr. Det giver adgang til at deltage i klubbens arrangementer og en Ballad stander. Klik på ” Bliv medlem” på hjemmesiden, hvis du ikke er medlem af klubben.